torsdag 10 november 2011

Snabbvisit till Huvudstaden

Täby rättare sagt. I morse flög jag till Bromma för att ta mig till Täby Praktiska Gymnasiet.
Jag har hållit i en makeuplektion för en liten stylistklass på skolan.

När jag är ute på skolor brukar jag presentera Peggy Sage som märke, gå igenom produkter och göra en makeupdemonstration.
Idag var det önskemål om att jag skulle demonstrera en tyngre makeup, och en scen/fantasi makeup.

Meri som arbetar som makeuplärare på skolan var snäll och ställde upp som min modell.
Jag började med att lägga en en heltäckande bas som fungerar till både kvälls och scenmake.
Jag sotade sedan Meris vackra bruna ögon i metallic lila.
Läpparna fick sig en kall rosa/plommon färg.

Efter att eleverna hade haft sig en liten paus ifrån mitt tjatande så ändrade jag om kvällssminkningen till en glammig scen makeup med glitter och skimmer.

Tyvärr blev det bara en bild på den första sminkningen. Dom andra bilderna blev helt oanvändbara. (dåligt ljus&kamera)

Dags att flyga hem till Malmö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv ett meddelande: