tisdag 26 juni 2012

Inspirerad

Idag träffade jag på en mycket intressant person i butiken...
Det kom in en väldigt vacker dam som ville kika på makeupsortimentet och jag frågade om jag kunde hjälpa henne med något.

Hon berättade att hon mest var nyfiken och var även ute efter lite olika sorters kajalpennor...
Jag började berätta om sortimentet och vi började prata om tekniker och makeup generellt.
Det visade sig att Hillary (som hon heter) har arbetat i England och Hollywood som makeupartist, hon hade ett härligt Engelsk/Amerikansk utal och berättade kort om sin historia och karrär.

Det visade sig att hon har en gång gått en manikyrutbildning i USA för Peggy Sage.
. Peggy Sage var störst med naglar på den tiden och hon sa att hon har kvar sitt manikyrdiplom Från PS från 50-talet. Imponerande!

Hon var så stilig, Påminnde mig om Meryl Streep! Jag hoppas också jag kan inspirera och imponera med min karriär på yngre människor när jag blir äldre så som Hillary gjorde med mig idag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv ett meddelande: