onsdag 22 maj 2013

Filmstjärnan

Ja, vad säger man.
Idag har jag haft en dag som jag kommer att minnas länge!
Jag har nämligen sminkat Hollywood ikonen, divan och skådespelerskan Anita Ekberg.

Kl 14.00 idag anlände jag till SAS Radisson i Malmö där Anita bodde uppe i den finaste sviten.

Tillsammans med frisörer Mirela och Sandra från Caseal's i Malmö blev vi visade upp till Frk Ekbergs rum.

När vi kommer in blev vi presenterade för henne, och hon frågade direkt vem vi var och vad vi skulle göra. Så vi presenterade oss och jag började rigga upp mina produkter (allt från Peggy Sage så klart)

Hon sa lite fyndigt -inte behöver du alla dessa produkter till mig?! :)

Jag frågade om hon hade några speciella önskemål, ja det hade hon självklart!

Huden skulle vara blek, hon skulle vara ljus under ögon, och sotade ögon med grått/svart. Anita har nog blivit sminkat 1000 tals gånger så hon vet vad hon pratar om.

Hon frågade mig om jag var högerhänt, för då skulle jag stå på hennes högra sida...och det stämmer faktiskt. (Hon hade ju somsagt vanan inne att bli sminkad)

Under sminkningen arbetade Mirela på hennes hår, och då var det strängt förbjudet med hårspray i håret:) jag måste säga att kvalitén på håret var mycket bra för att vara ca 85 år!

Jag berättade lite försynt för Anita att min egen farmor var bekant med Anita då hon bodde i Malmö, ( innan hon blev Frk Sverige)

Min farmor arbetade också i nöjesbranschen, med en trollkarl, Hector El Neco, dom showade bl.a. för hovet & kung Gustav den 5e.

Min Farmor, Siv Ljungren som hon hette då.


Hon ville minnas henne en del, och gav min farmor en hälsning! Så roligt!

Jag fick inte fylla i Anitas bryn, för det var bara hon som kunde det:)

Hon har bara halva bryn. Hon berättade att dom aldrig växt ut igen efter att dom gång på gång rakade av hennes halva bryn under inspelningen av en film när hon var ung.

men efter att hon var nöjd med min ögonmakeup, så bad jag om att få fylla i brynen också...gissa om hon blev nöjd?! Jodå! Hon sa Very Good!

När vi var klara med allt, så tog hon mina händer och sa att jag var mycket talangfull och hon tackade så hjärtligt för att vi gjort henne så fin. Det värmer!

Anita Ekberg<3


Hon är sig lik, åldrats med stil;)


Här är hon på en boulebar, lite senare på kvällen


I Rosa limousin, som hon tyckte var så förskräckligt ful!






Vi ses / Robin

1 kommentar:

Skriv ett meddelande: