torsdag 9 augusti 2012

Kallt

Alla makeupartister föredrar alltid att utföra sitt arbete på ett visst sätt. Man använder också dom verktyg som man trivs bäst med och applicerar makeup på det sätt som fungerar bäst eller så som man är ubildad.

Dom många makeupartister som finns föredrar också ibland att arbeta med varma alt. kalla färger i en ögon makeup tex. Givetvis utgår man också ifrån vem man sminkar och till vilket tillfälle.

Jag personligen kan nog inte sätta mig i ett varmt eller kallt "fack" gällande ögonmakeup, eller om jag gillar kalla sminkningar  mer än varma.

Men när jag tänker efter så tror jag att jag gör mest kalla ögonsminkningar för tillf'älligt...Jag tror att det beror mest på att 1, Det är modernt med kalla/frostiga ögonsminkningar. 2, det är väldigt snyggt att arbeta med frostiga färger till en sommarsolbränd hy, 3 mina favoritfärger är ljust kalla, som lila turkost och marinblått....

Ovan har jag lagt en bild på en mycket snygg brun ögonskugga.
brunt kan man tycka att det är varmt, men just denna skugga (850780 Nomad Brown) är faktist väldigt frostig och kall, den är fortfarande brun men den går inte mot gul/guld eller rött/brons som många bruna skimmriga skuggor kan göra.

Så ett supertips för er som vill ha en brun glammig "neutral" makeup som ändå är kall.
Här hittar du skuggan:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv ett meddelande: