söndag 20 januari 2013

Catwalk

I Fredags var jag på resande fot igen, denna gången till Kristianstad och Plusgymnasiet.

Jag föreläste och demonstrerade scen/visnings makeup samt karaktär. Några av mina favorit inriktningar inom makeup.

Jag började att berätta om alla förberedelser som måste göras innan en visning såsom planering, modeller, schema osv osv...

Vad man kan tänka på under prepp av alla modeller, och vilka mina erfarenheter är.

Jag fick sedan använda härliga Helena (program ansvarig Stylist) som min modell. Hon fick en häftig Catwalk makeup;)

Där efter fick eleverna själva tolka en Catwalk makeup, medans jag i bakgrunden gjorde en karaktär makeup, ala Disneyhäxa ;)

Mina två sminkningar


Böcker som jag hade med mig, hämtat mycket inspiration från dessa genom åren.


Här Jobbar eleverna på för fult!


Alla var superduktiga!








En perfekt avslutning på Fredagen!

Vi ses / Robin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv ett meddelande: