torsdag 24 januari 2013

Förvandling i Skövde

Sitter nu på tåget hem från Skövde. Imorse steg jag upp före tuppen och alla andra levande varelser kändes det som.

Jag var framme i Skövde vid 10 tiden och blev mött av Marie, Stylist lärare och programansvarig på Plusgymnasiet i Skövde.

På deras skola som låg mitt inne stan, fick jag träffa skolans 3or.
Det var två klasser så klassrummet var fullt! Mitt tåg var såklart lite försenat, så jag blev kastad in i min egen lektion:)

Idag skulle jag demonstrera mitt favorit ämne inom makeup-Dragqueen.

Dom har som tur är en kille som gick i åk 1 på skolan, och han var sjysst och ställde upp som min modell.

Ca två timmar senare, efter min presentation, prat om Peggy Sage som märke, mig som makeupartist och dragshowartist så var vi äntligen klara.

Jag brukar ta med ett par peruker vid sådana här tillfällen, då slutresultatet blir mycket mer dramatiskt.

Han blev DUNDER Snygg i drag! Verkligen en Pamela Anderson "lookalike"


Här har vi delar av alla tjejerna i klasserna som satt så snällt och lyssnade på min presentation





Det samlades flera klasser utanför klassrummet som ville fotas med honom!





En närbild där man ser den tydliga scenmakeupen och dom kraftiga dragen som är ditsminkade...


Ha en fin kväll !

Vi ses / Robin

1 kommentar:

Skriv ett meddelande: