torsdag 19 april 2012

Brud till Queen

Idag har jag som sagt varit och demonstrerat brudmakeup på Frans Suell Gymnasiet.

Jag har delat med mig om olika tips och trix som man kan tänka lite extra på när man sminkar till bröllop.

Som tex. lägg tunt med foundation även på öronsnibbarna, om bruden blir nervös eller generad så är det lätt att man blir röd om öronen, foundation dämpar rodnaden lite iallafall...

Ett annat tips kan vara att inte använda för glossiga läppprodukter, lägg en vattenfast läppenna på hela läppen, och toppa med bara lite läppstift, då kladdar det inte av på brudgummen när dom ska kyssas under vigslen.

Frisörlärare Emelie ställde upp som modell, och blev en vacker brud:) 

Här här några bilder på när jag arbetar och några bilder på resultatet.





 det var ganska gult ljus i lokalen och sminkningen var inte särskilt dramatisk.

Imorgon lovar jag mer DRAMA, då har jag lånat med mig en riktig kamera, och sminkningarna blir INTE diskreta. Så, packa det sista, fram med vinterjackan, i morgon flyger jag till Umeå:)

Inspiration och smakprov på vad som komma skall

Nina Flowers-Mycket begåvad dragshow och makeupartist!
Raven-Också en otroligt begåvad queen

Sov gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv ett meddelande: